En enhetlig visuell profil er viktig for Genos identitet og for å bygge et sterkt og gjenkjennende merke.
Profilmanualen er et arbeidsverktøy for de som er involvert i utvikling og implementering av Genos visuelle kommunikasjon. Hensikten er å sikre gjenkjennelse av Geno for kunder, ansatte, eiere, samarbeidspartnere og leverandører.
Logo for skjermbruk
Genos hovedlogo skal benyttes i alle sammenhenger der det er praktisk mulig. Denne logoversjonen er den eneste tillatte versjonen. Den skal gjengis med logo-originaler (egne filer), og det er ikke tillatt å lage avvikende sammenstillinger.
Visjon – payoff
Genos visjon (payoff/navneforsterker) finnes på norsk og engelsk.
- For bruk i Norge: «Avler for bedre liv»
- For bruk i øvrige land: «Breeding for better lives».
Visjonen er utarbeidet som en designoriginal og er et fast og definert designelement. Ved bruk av visjonen skal designoriginal alltid benyttes – det er ikke tillatt å sette opp egne versjoner av visjonen. Unntak er når den er del av en løpende tekst.
NRF-profil
NRF-profilen er produktets egen identitet som kommuniseres nasjonalt og internasjonalt. Internasjonalt er det Norwegian Red som er merkevarenavnet. I Norge skal NRF-logo benyttes i alle sammenhenger hvor produktet skal profileres. Denne logoversjonen er den eneste tillatte versjonen. Den skal gjengis med logo-originaler (egne filer), og det er ikke tillatt å lage avvikende sammenstillinger.
Profilhåndbok med nedlastning av logo: