Tettere samhandling for mer fornøyde kunder

I den nye avtalen med Tine Rådgivning har vi formulert behovet for tettere samhandling mellom alle ledd. Målet er at kunden skal få det som etterspørres på avlsplanene.

Bonde og avlsrådgiver i samtale i fjøset.
Tettere samhandling mellom avlsrådgiver, distributør og inseminør vil gi mer fornøyde kunder. Avlsrådgiver Trond Skeide er her i samtale med produsent og kunde Geir Halvor Keiva. Foto: Tun Media

Resultatet skal bli at god rådgiving på avl skal etterfølges av en distribusjon som leverer det produktet som er etterspurt. 

Bedre samsvar mellom avlsplan og okser i beholderen

Målet er at dere skal kunne ha mer av det utvalget okser som står oppført i avlsplanene. Dette gjelder spesielt REDX kjønnsseparert sæd, men også andre sædtyper og andre raser. Derfor oppfordrer vi nå avlsrådgivere til å konsentrere avlsplanene på kjønnsseparert på færre okser og at dette kommuniseres med den som kjører sædruta.

Felles kommunikasjonskanal

Vi arbeider med å opprette felles kommunikasjonskanal mellom avlsrådgiver, ansvarlig distributør og inseminører. Vaktområdet i Ålesund skal være pilot på dette, og etterhvert vil erfaringer derfra danne grunnlag for foreslått løsning for hele landet.

Samhandling for mer fornøyde kunder

God kommunikasjon mellom gruppene er helt avgjørende for at vi kan lykkes med å tilfredsstille kundene våre. 

Avlsrådgiving